Archiwum WayPointGame
WaypointGame
 
Waypoint #2127

Mostek Weisera

WAYPOINT NIEAKTYWNY
Współrzędne Współrzędne:
54.382725, 18.576067
Punkty Wartość:
6
Założyciele Założyciele:
Opublikowano Data publikacji:
06.06.2011 11:45 (seria 2, sezon 4)
Deaktywacja Data deaktywacji:
01.11.2011 13:02
Player Aby zgłosić odwiedziny musisz się zalogować.
Opis Opis:
Na okładce pierwszego wydania książki Pawła Huelle "Weiser Dawidek" została upamiętniona kładka dla pieszych znajdująca się kiedyś nad torami linii kolejowej z Wrzeszcza do Starej Piły. Stąd też pewnie jej obiegowa nazwa "mostek Weisera". Nie do końca wiadomo dziś, dokąd droga nad torami prowadziła, w sieci można znaleźć informacje o nieistniejącej już żwirowni czy karczmie. Obecnie po torach nie ma już w tym miejscu śladu, a sam mostek pada ofiarą złodziei złomu, którzy po kawałku odcinają i wynoszą balustrady. 

Poniższy opis samej linii kolejowej zapożyczony z waypointa przy dworcu kolejowym w Kiełpinku (wkrótce reaktywacja! :) )
W 1909 Parlament Pruski podjął decyzję o budowie linii kolejowej na trasie Wrzeszcz - Stara Piła,wiodącej przez Kokoszki. Została ona oddana do użytku w roku 1914. Mimo nadmorskiego położenia, linia musiała pokonać różnicę wzniesień rzędu 100 metrów, co czyniło ją niemal kolejką górską.
Trasa wiodła przez stacje: Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Brętowo-Kiełpinek-Kokoszki-Stara Piła.Podczas 20-lecia międzywojennego trasa przecinała granicę między państwem polskim, a WolnymMiastem Gdańsk. Na granicy tej znajdowała się stacja Kiełpinek (zwana w tamtym czasie Klein Kelpin).
W ciągu całego okresu istnienia linii, kursowały na niej 4 pary pociągów pasażerskich. Ruch pasażerski odbywał się do roku 1945, kiedy to w wyniku działań najpierw wycofujących się wojsk niemieckich, a później wkraczających sił radzieckich, zniszczeniu uległa znaczna część infrastruktury (wysadzenie wiaduktów nad ulicami Grunwaldzką, Wita Stwosza, Polanki,Słowackiego i Dolne Migowo, a także zniszczenie mostu nad Radunią pod Leźnem). Co prawda wroku 1950 przywrócono ruch (zarówno pasażerski jak i towarowy) na trasie Kiełpinek- Kokoszki –Stara Piła, ale został on ponownie zamknięty w roku 1973. Później odbywał się jeszcze ruch towarowy między Kokoszkami, a Kiełpinkiem, jednak już z pominięciem dworca – tory wiodły doistniejącej tam podówczas bocznicy kolejowej CPN. Ta przestała funkcjonować (data?), a tory natym odcinku zostały rozkradzione.
Gdzie jest kod? Miejsce ukrycia kodu:
Kod ukryty w jednej z pozostałości po poziomej barierce w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Zdjęcie zaś pożyczone od pana Tomasza Bryka (jeśli wierzyć opisowi jego operowego albumu), jako że nasze telefony komórkowe poddały się przy małej ilości światła.
Zdjęcia Zdjęcia:
Zdjęcie
Zdobywcy Zdobywcy:
  • Mishaty +10.00 pkt (10.06.2011 21:13)
  • gad +9.00 pkt (19.06.2011 22:19)
  • surf +8.00 pkt - bez kodu (17.10.2011 02:49)
  • orite +7.00 pkt - bez kodu (01.11.2011 13:02)
 
Punkty Ocena odwiedzających:
3.5 (głosów: 2)
Komentarze Najnowsze komentarze:
Playerorite (01-11-2011 13:10)
A, i przepraszam że sama nie podkleiłam, ale klej został w domu niestety.
Playerorite (01-11-2011 13:10)
A, i przepraszam że sama nie podkleiłam, ale klej został w domu niestety.
Playerorite (01-11-2011 13:09)
Tylko na zdjęciu wygląda że barierka jest cała - faktycznie jest stara i sterana, a wygryziona po bokach tak, że drzewa na fotce zasłaniają. Znalazłam ślad po kleju dokładnie tam, gdzie powinien być.
http://dl.dropbox.com/u/25523076/out/wpg/mostek.JPG

Pokaż wszystkie pokaż wszystkie komentarze

Player Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.

Pomysł: zerozeroseven | Wykonanie: Kemot | O stronie | Polityka prywatności